22. března 2017 v 19.00 hodin
Koncert v rámci abonmá KPH
Program: J. Družecký, J. Suk, L. van Beethoven, B. Martinů
Martin Levický - klavír
Jan Adamus - hoboj, anglický roh
Marie Fuxová - housle
Zbyněk Paďourek - viola
Jitka Vlašánková - violoncello
Program:
Jiří Družecký (1745-1819) Kvartet g-moll pro hoboj, housle, violu a viloncello
Adagio.Allegro
Andante
Allegro
Josef Suk (1874-1935) Kvartet op. 1 pro klavír, housle, violu a violoncello
Allegro appasionato 6.45
Adagio 7.30
Allegro con fuoco 7.15
-------přestávka-------
L. van Beethoven (1770-1827) Trio c moll, op. 9 č.3 pro housle, violu a violoncello
Allegro con spirito
Adagio con espressione
Scherzo - Allegro molto e vivace
Finale - Presto
Bohuslav Martinů (1890-1959) „Quatuor“ pro hoboj, housle, violoncello a klavír
Moderato poco allegro
Adagio.Andante
Poco allegro
Iniciátorem založení souboru je Jan Adamus, přední český hobojista a dirigent. Vychází ze svých dlouholetých zkušeností a ze spolupráce s nejlepšími domácími i zahraničními umělci. Především je to Josef Suk, s kterým se podílel na interpretaci Bachova a Vivaldiho Dvojkoncertu pro housle a hoboj na Mezinárodním festivalu Pražské jaro. Vrcholem jejich spolupráce byla nahrávka „Barokní houslové a hobojové koncerty“ pro firmu Supraphon. Také smyčcová část souboru se umělecky vyvíjela pod vlivem osobnosti Josefa Suka, jeho interpretačního mistrovství, daného také rodovou tradicí. Kouzlo osobního kontaktu s Josefem Sukem při společné práci na vytváření interpretace a tónové kultury, jež byla mistrovou, ve světě nejvíce uznávanou kvalitou, je předpokladem, že umělci sdružení v tomto souboru budou přímými pokračovateli specifické sukovské strhující muzikality.
Jan Adamus - hoboj
Jan Adamus patří k významným osobnostem současné klasické hudby. Jeho činnost směřuje od hry na hoboj, přes dirigování až k hudební vědě. V roce 1977 zazářil v soutěži Pražského jara, kde obdržel první cenu ve hře na hoboj. Prvenství v této soutěži mu otevřelo cestu na významná evropská i světová pódia. Koncertoval např. v Salzburgu (Festspielhaus), v Mnichově (Am Gasteig), v Norimberku (Meistersingerhalle), ve Španělsku, na Kubě, ve Spojených arabských Emirátech atd. Spolu s Josefem Sukem vystoupil v Rudolfinu ve Dvořákově síni na Mezinárodním festivalu Pražské jaro. Rovněž s Josefem Sukem natočil vůbec první CD v tehdejším Československu. V současnosti se Jan Adamus věnuje také dirigování. Studoval soukromě u Leoše Svárovského, profesora pražské AMU. Je také činný v oblasti organizování koncertů, v roce 2013 působil jako umělecký ředitel „Festivalu Mitte Europa“. Jeho vědecko-objevitelská činnost našla uplatnění ve vydavatelství „Edition Kunzelmann“ ve Švýcarsku, kde vyšly tiskem Hobojové koncerty Carlo Besozziho a Josefa Rejchy.
Martin Levický - klavír
Již v dětských letech dosáhl vítězství v národních i mezinárodních klavírních soutěžích – Amadeus Brno, Prague Junior note, Virtuosi per musica di pianoforte v Ústí nad Labem, kde získal i titul absolutního vítěze. Později přidal úspěchy např. vítězstvím v mezinárodní smetanovské soutěži v Plzni či cenou za nejlepší provedení skladby Arnolda Schönberga na hudebním festivalu Prag – Wien – Budapest v Rakousku v roce 2003. V roce 2005 zvítězil v mezinárodním konkursu o stipendium firmy Yamaha. V roce 2007 získal první cenu na soutěži Bohuslava Martinů v Praze. Velkého úspěchu dosáhl nedávným vítězstvím na soutěži J. N. Hummela v Bratislavě (2011). Jako dvanáctiletý vystoupil s orchestrem pražských filharmoniků pod taktovkou Gaetana Delogu na slavnostním novoročním koncertu ve Španělském sále Pražského hradu. Sólově vystoupil s orchestrem Slovenské filharmonie, Filharmonie Brno, Virtuosi di Praga a další. Koncertoval také v USA v Sewanee, kam byl v roce 2002 pozván na dvouměsíční studijní pobyt a v japonském Kjótó při světovém setkání mladých umělců (2006).
Marie Fuxová - housle
Na housle začala Marie Fuxová hrát pod vedením své matky a již v jedenácti letech vystoupila sólově za doprovodu Janáčkovy filharmonie Ostrava. Od té doby získala řadu ocenění: první ceny na Soutěži konzervatoří ČR, na Kociánově mezinárodní houslové soutěži a v Soutěži Nadace Bohuslava Martinů, odkud si odnesla i cenu za nejlepší interpretaci díla B. Martinů. Zvláštní ceny obdržela na soutěži Beethovenův Hradec a mezinárodní soutěži H. Marteau (Německo), na kursech v rakouském Semmeringu pak Wiener Classic Preis. Je absolventkou Janáčkovy konzervatoře v Ostravě a AMU v Praze. Získané stipendium jí v roce 2004 umožnilo účast na mezinárodních kurzech v Meadowmount School of Music (USA). Cenné zkušenosti si odnesla z mistrovských kurzů předních českých i světových houslistů (V. Hudeček, Ch. Avsharian, E. Perényi, R. Ricci, S. Ships ad.) V letech 2007-2009 byla členkou „Pavel Haas Quartet“, s nímž koncertovala v nejprestižnějších koncertních sálech světa – například Kölner Philharmonie, Wigmore Hall, Carnegie Hall New York. V současné době vystupuje Marie Fuxová se sólovými recitály, při kterých publikum oceňuje kromě její bravurní hry také výrazně procítěný projev. Je taky členkou Bayerisches Kammerorchester.
Zbyněk Paďourek - viola
Zbyněk Paďourek studoval hru na housle na plzeňské konzervatoři, violu pak na AMU v Praze. Brzy se stal členem Kocianova kvarteta, se kterým vystupoval 18 let. S tímto souborem absolvoval nespočet koncertů na prestižních světových pódiích a natočil na dvě desítky CD nahrávek, z nichž některé dosáhly významných ocenění. Např. Oktet F. Mendelssohna-Bartholdyho natočený spolu s Pražákovým kvartetem získal ve Francii titul „Nahrávka r. 2006“ a komplet smyčcových kvartetů P. Hindemitha získal cenu Charles Cross Award v Paříži 1997. V roce 2010 se stal členem Kvarteta Martinů, o kterém britská kritika jejich CD nahrávky Dvořákových op. 105 a 106 z roku 2012 napsala: „ Kvarteto Martinů se nyní zcela jistě řadí mezi přední česká kvarteta střední generace a svými výkony následuje kvarteto České, Smetanovo.“ Je mj. vyhledávaným pedagogem na mezinárodních kursech komorní hry. Svým přirozeným muzikálním nadhledem je ideálním stmelujícím elementem každého komorního souboru. Zbyněk Paďourek působí od. r. 2003 pedagogicky na plzeňské konzervatoři. Hraje na violu Jean Baptiste Vuillaume z r. 1880.
Jitka Vlašánková - violoncello
Vystudovala AMU u A. Večtomova a M. Sádlo. Svá studia si prodloužila stáží v Londýně u W. Pleethe a interpretačními kurzy v Sieně, Výmaru a v Los Angeles u A. Navarry, E. Rautia a G. Piatigorského. Její sólová kariéra se začala plně rozvíjet po vítězství na Beethovenově soutěži v Hradci nad Moravicí a po získání 3. ceny na mezinárodní soutěži Pražského jara. Byla oceněna i na soutěži P. Casalse v Budapešti cenou za nejlepší interpretaci D. Poppera. Spolupracovala s J. Sukem, J. Hálou. Koncertuje na recitálech doma i v cizině. Vystupuje s předními českými smyčcovými kvartety (Pražákovo, Panochovo, Stamicovo). Pravidelně nahrává pro Český rozhlas. Od roku 1986 je členkou Kvarteta Martinů. Soubor koncertuje a natáčí v celé Evropě, v USA, Kanadě a Japonsku. Kvarteto je mj. oceněno cenou MIDEM, Cannes 2004, za nejlepší CD roku. Jitka Vlašánková je zvána do porot soutěží (UNISA Pretoria, Liezen v Rakousku). Její interpretace je založena na vyváženosti spontaneity a racionálního přístupu.
Vstupné: 120,- 100,- 80,-